Sanne in Engeland

Weekschema + verslag van de afgelopen weken + SORRY

Hallo Allemaal,

10000 maal sorry dat ik zo weinig schrijf, elke keer denk ik ooh ik moet nog schrijven, maar ben ik erg moe van de dag.

Zelfs in de weekenden ben ik best moe of heb ik iets gepland waardoor ik geen tijd heb.

Ik had beloofd dat ik een soort van weekschema zou omschrijven met wat mijn werkzaamheden zijn.

Voor mij begint de dag om 7 uur (al maken de jongens je al wakker om 6 uur, door veel geluid te maken, zelfs in de weekenden).

Op dinsdag, donderdag en vrijdag moet ik de jongens (hun namen zijn trouwens Rehan en Arjun) klaar maken voor de nursery. Het dochtertje (Eesha) moet dan ook al haar schooluniform aandoen. Om half acht vertrekken we naar de nursery en als we daar aankomen, moet ik tekenen dat ik hen afgeleverd heb. Zij krijgen daar ontbijt. Dan ga ik samen met Eesha weer terug naar huis en ontbijt samen met haar. Om half negen vertrekken wij richting haar school die om kwart voor negen naar huis. Dan ga ik weer naar huis.

Ik douche pas daarna en ruim de keuken, woonkamer en meestal de kamer van de jongens op. Dan de rest van de dag probeer ik was(sen) te draaien. (Volgens Yuva (de moeder) doe ik er meestal te veel en moet ik mijn vrije tijd beter besteden). Meestal ga ik dan even naar het stadje, haal ik koffie bij de starbucks of ik spreek af met au pairs ( tot nu toe ken ik er pas 2, maar morgen ga ik met een andere au pair iets drinken) of ik blijf thuis.

Op maandag en woensdag is Yuva thuis en hebben wij afgesproken dat ik of zij de ochtend doe en andersom in de middag. Dat bespreken we meestal in de dag ervoor.

Meestal als ik met de jongens ben neem ik ze mee naar het park en bijvoorbeeld op woensdag ochtend is er een voorleesochtend in een boekwinkel in het stadje.

In de weekenden ben ik vrij, maar wordt dan wel elke keer om 6 uur gewekt. Meestal val ik dan wel weer in slaap, maar het is wel erg vermoeiend.

Ik heb een heel leuk/rustig paasweekend gehad. Zondag's heb ik met mijn ouders/oma geskyped. Wat ik trouwens heel fijn vind, het skypen met iedereen. Dat geeft toch het gevoel dat iedereen toch een soort van dichtbij is, ookal zit er een grote zee tussen.

's Maandags ben ik samen met een Australische au pair naar Londen geweest. Daar heb ik de Big Ben gezien en zijn we naar Westminster Abbey geweest (20 pond...). Het was zeker heel mooi, mocht alleen geen foto's maken.

Afgelopen week en deze week heeft Eesha vakantie. Rehan en Arjun gaan wel de normale drie dagen naar de nursery. Yuva heeft deze twee weken ook vrij, die had ze al vrij genomen, voordat ze wist wanneer ik precies zou komen. Zij gebruikt het meer en deel om het huis een beetje op te ruimen. Mijn kamer was eigenlijk een studeerkamer, dus nu moesten ze alle spullen verplaatsen en dat ligt nu her en der in het huis.

Ik ben afgelopen dinsdag met Eesha en Yuva naar de bioscoop geweest en hebben wij Big Hero 6 gezien, ik moet zeggen het is echt een leuke film haha.

Donderdag ging Yuva samen met Eesha naar een zieke vriendin en bleef daar tot en met vrijdag. Dus had ik alleen de jongens die twee dagen.

Op zaterdag kwam een vriendin langs en hebben we gelunched en daarna met de kinderen gespeeld. Yuva en Themba gingen uit eten, dus hebben wij 's avonds films gekeken en ze is ook blijven slapen. Altijd leuk die meidenavonden!! Gaan we zeker meer doen!!

Gisteren zou ik samen met een duitse au pair naar Insurgent (een film) gaan. Alleen ik had vrijdag voor het laatst gekeken naar de tijden. Dus toen wij bij de bioscoop aankwamen, scheen hij niet te draaien. Dus zijn wij maar naar Cinderella geweest (je bent nooit te groot voor sprookjes) en hebben afgesproken een andere keer Insurgent te bekijken.

Vandaag moest Yuva, met haar zieke vriendin naar het ziekenhuis. Dus ik heb de hele dag gespendeerd met de kinderen. Alleen vandaag leken ze hun oren uitgezet te hebben.. Want ze waren erg vervelend haha. Maar daar zijn het kinderen voor natuurlijk!!

Ik hoop dat ik jullie nu weer een beetje geïnformeerd heb, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat dit een druk bestaan is. Niet erg!! Want ik vind het echt heel leuk om te doen. De kinderen komen steeds losser en voel mij echt wel een soort van thuis hier!!

Groetjes uit het zonnige, maar nog steeds koude St Albans xx

Reacties

Reacties

Rose

Fijn dat je je thuis voelt! Het is wel een druk bestaan als ik het zo lees, maar je doet ook wel leuke dingen!Vroeg opstaan kan geen kwaad, dan wel vroeg naar bed naturlijk!
fijn dat je ook kan skypen, dan heeb je wat meer contact! Veel plezier verder!

Tes

Hee San,

Wat leuk om dit te lezen. We spreken elkaar wel op Whatsapp maar nooit echt hoe het echt allemaal gaat en dan is het leuk om dat te lezen. Is het mooi in Londen? Heb je al een aantal tips ;). Geniet ervan en we spreken en zien elkaar snel. X Tess.

Mama

Hoi Sanne,
Dat zijn inderdaad lange drukke dagen. Dat was jij niet hè zo'n vroeg op kind.
Neem ook je rust, ook de weekends. Je bent daar nog lang genoeg.
Een dagje thuis luieren, lezen en muziek luisteren is ook fijn.
Ik verheug mij al op ons weekend in Juni.
Zoals we al met het Skypen zagen, heb je het echt getroffen met dit gezin. Lieve ouders en leuke kinderen.
We spreken elkaar snel!

Veel liefs Mama xxxx

Emmy

Bedankt Sanne voor je uitgebreide mail. Leuk te lezen wat je zoal doet , best wel druk maar dat went allemaal wel.
misschien zien wij je ook een keer via skipe.
blijf lekker werken en genieten. Groetjes , Emmy

Monica

Wat een leuk verhaal en een druk bestaan heb je. Wat fijn, dat je je er steeds meer thuis gaat voelen. Dat je er al weer een maand bent, precies vandaag! Volgende week wil ik weer eens skypen met je, want dan ben je ook jarig. Het kado heb je al gekregen en is het een leuk boek? Dus tot volgende week, liefs van Monica ????

Evelyn

Ha Sanne,
Zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd en zijn je dagen goed gevuld. Fijn dat je je draai gevonden hebt. Ik herken je verhalen over de drukke bezigheden, de uitstapjes met de kinderen en met je mede au pairs.
Geniet zoveel mogelijk van deze onvergetelijke tijd.
Groetjes Evelyn

Els van der Zande

Dag Sanne, met enthousiasme al je verhalen gelezen.
Nog even en dan ga je natuurlijk op het Engels over. Lukt dat trouwens al aardig? Een mooiere kans om deze taal te leren krijg je niet zo vaak. Geniet met volle teugen en blijf schrijven meidje.
Groet van Oom Andre en tante Els uit Muiden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active