Sanne in Engeland

Camping trip naar SouthWold

Hallo Allemaal,

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste Engelse camping trip ervaring.

Behalve dat het verschrikkelijk koud was en we een beetje regen hebben gehad, heb ik een hele leuke tijd met mijn hostfamily gehad.

Ja ik kon een heel vrij weekend, alleen thuis kunnen kiezen, maar ik vond het leuk om mee te gaan.

Mijn hostfamily vertrok op vrijdagavond al naar de kampeerplek (het is zo'n 2,5/3 uur rijden). Maar omdat zij maar 5 plaatsen in de auto hebben, kon ik niet gelijk mee.

Dus moest ik zaterdags om 7 uur opstaan, want ik werd om 8 uur opgehaald door een vriend van de familie, die ook meeging. Na een reis van 3 uur, met koffiestop en uitzicht op het mooie Engelse landschap, kwamen wij aan bij de kampeerplek. Eerst alle spullen uitgeladen en mijn spullen in de tent neergelegd en daarna konden we erop uitgaan. Er waren nog twee families die daar verbleven en nog een familie die alleen de zaterdag kwam.

We gingen een stukje wandelen, met een klein pontje naar de andere kant van een riviertje om krabben te vangen (dat schijnt een Engelse traditie te zijn). Helaas had ik geen geluk met krabben vangen.. Volgens mij mogen ze mij niet zo. Alleen Arjun had twee krabben gevangen. Daarna gingen we nog eventjes langs de pub (ja wat moet je anders doen met Engelsen om je heen). 's Avonds gingen we lekker barbequen, al was het stervens koud, dus had ik twee jassen aan en soms in de caravan zitten van één van de families, samen met de kinderen. Ik heb die nacht nauwelijks tot niet geslapen, omdat het keihard regende en de tent niet zo strak stond dus het heen en weer klapperde door de wind.

Zondag's gingen we naar de pier ( het plaatsje Southwold ligt namelijk aan de zee) en volgens mijn hostmum zou Nederland aan de andere kant liggen haha, al is het moeilijk te zien van zo'n afstand. Lekker gelunched in een café en daarna naar een poppenkast gekeken (Punch&Judy, ook een Engelse traditie). Over het strand terug gelopen naar de camping en voorbereidingen getroffen voor het dinner, alweer barbeque haha, na afscheid genomen te hebben van één van de families. Het was heel fijn om met meerdere mensen te zijn, dat maakt het extra gezellig. Ook deze nacht heb ik nauwelijks geslapen, want het scheen dat Eesha erg snurkte en ze lag naast mij op het luchtbed haha.

Op maandag (ja we hadden een extra dag vrij, bankholiday) zijn we naar het strand geweest, omdat het toch nog lekker weer werd. De kinderen hebben erg veel plezier gehad tijdens het spelen in het water en op het strand. Echt heel leuk om dat van een afstandje te bekijken. Tijdens de lunch nog heerlijke fish (gebakken garnalen) and chips gegeten. Toen Themba en de vriend die ook mee was, de auto's gingen halen, zijn Yuva en ik nog met de kinderen naar de speeltuin geweest. Om ze lekker moe te maken voor de terugreis haha. Rond 3 uur vertrokken we richting huis en om half 7 kwamen we weer terug.

Het was erg vermoeiend, maar erg leuk en gezellig!!

Reacties

Reacties

Papa

Wat een leuk verhaal.
En Sanne, alleen wij kunnen een tent strak neerzetten.
Hahaha.

Monica

Wat een leuke belevenis, maar jammer, dat het zo koud was. Maar ik ben wel blij, dat je het naar je zin hebt. Het was leuk je gisteren weer te zien. Liefs en een dikke knuffel ????

Mama

Hoi Sanne, met jouw kampeerervaring ben je wel wat gewend. Toch apart zo'n weekend met nog andere families erbij, wel gezellig en leuk dat je bent meegegaan!
Alweer een beetje uitgerust?
Veel liefs Mam

Sylvia

Het klinkt allemaal erg gezellig. Je hebt het goed getroffen met deze familie. En de tent opzetten kan jij ze de volgende keer we leren. Jij hebt zoveel ervaring.

Rick

Leuk Sanne dat je dit beleefd hebt. En dat je leuke dingen hebt gedaan met dat gezin en andere gezinnen.

Groetjes je broertje
xxx

Marion

Leuk Sanne! Weer een ervaring in the pocket;-))

oma Thea

Hi Sanne,

Gisteren heb ik je verhaal al via Skype gehoord, maar het is toch nog leuk om alles te kunnen lezen.

Lieve Groetjes,
Oma

Rose

hoi Sanne, leuk dat je mee bent gegaan om te kamperen, jammer dat het slecht weer was, wat dat betreft had je beter hier in Turkije kunnen zijn, hier is het prachtig weer!
Veel plezier verder!
Groetjes Hans en Rose

Loes

die Sanne, ja meid wat kan het koud zijn hé in Engeland, die ervaring hebben wij heel wat jaren geleden ook opgedaan, gezellig k(r)amperen in Schotland, brrr, ik voelde het weer toen jij dit allemaal schrijf. Wat schrijf je leuk, je beleeft het helemaal mee. Wie heeft het om zomaar met voor ons althans "vreemde mensen" het zo gezellig te hebben en mee te mogen maken. Jij geniet zo te lezen en wij genieten mee. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Lieve groeten, dikke knuffel van oom Nico en tante Loes, uit een nog veel te koud Holland.

Loes

even een foutje herstellen, het moet natuurlijk zijn "toen jij dit allemaal schreef", maar dat zul je wel begrijpen, hihi.?

oom Jan

Ik vind het fijn om jouw belevenissen in Engeland te lezen. Je hebt het ontzettend getroffen met deze familie. Met ander families op de camping leer je steeds meer mensen kenen. Jammer dat het ontzettend slecht weer was met regen. Je raakt steeds meer ingeburgerd in het Engelse leven. Dit verbreedt jouw horizon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active