Sanne in Engeland

Vakantie Zuid-Frankrijk

Hallo Allemaal,

Ja ik weet dat ik heel weinig update. Maar na gebroken nachten ( een van de jongens maakt mij elke nacht tussen 1.00-5.00 wakker) en altijd wel iets te doen in het weekend, blijft er weinig tijd over om even rustig te zitten en te schrijven.

Deze blog gaat over mijn vakantie in Zuid-Frankrijk met mijn ouders. Ik had 10 dagen vrij en had besloten om deze te spenderen in Zuid-Frankrijk, waar mijn ouders op vakantie gingen.

Zaterdag 1 Augustus begon mijn reis om half 2 vanuit London St Pancras, daar nam ik de trein naar Paris Gard Du Nord, na 2 uur en 15 minuten kwam ik aan in het zonnige Parijs. Vanuit Paris Gard Du Nord moest ik met een metro naar Paris Gard Du Lyon, omdat ik naar het zuiden moest reizen. Deze metroreis duurde maar 10 minuten en ging erg voorspoedig. Bij Paris Gard Du Lyon aangekomen, moest ik een half uurtjes wachten tot dat ik naar de trein kon richting Avignon. Deze treinreis liep ook voorspoedig, behalve dat ik voor Lyon 10 minuten heb stil gestaan en na Montelimar 40 minuten. Helaas met mijn Engelse nummer, kon ik mijn moeder niet bellen dat er vertraging was. Gelukkig zaten er vriendelijke Engelsen naast mij, die mij naar mijn moeder lieten bellen. Om 22.10 kwam ik eindelijk aan in Avignon, erg vermoeid van de reis, maar blij dat ik mijn ouders, broertje en zusje weer kon zien. Ik had mijn oma twee dagen ervoor laten weten dat ik alleen ging reizen, dus die heb ik in de auto snel gebeld om te zeggen dat de reis goed ging en dat ik was aangekomen.

Op de camping aangekomen, na een uur met auto gereden te hebben, rende mijn zusje mij in de armen. Ik had haar echt gemist, net als iedereen trouwens. Ze zeggen altijd, je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt. Nou dat merk je in Engeland, jij zit hier alleen en je familieleden gaan door met hun levens in Nederland.

En zelfs om 11 uur was het weer heerlijk, dat was een van de redenen voor deze vakantie, het koude Engeland ontvluchten en even 10 dagen naar de zon. Elke dag was het wel 35 tot en met 39 graden.

Zondag was een uitrust dag en bijklets dag en zijn we uit eten geweest met z'n zessen in Goudargues, een mooi klein stadje niet ver van de camping. Soms werd ik gevraagd mijn mond te houden, want ik kon nogal veel praten en was te enthousiast haha. Op maandag gingen we kanoën en was ik weer van ouds maatjes met mijn moeder. Het was erg gezellig en een mooie tocht over de Gard. We zijn onder de Pont Du Gard gevaren, wat een mooie brug is dat. Dinsdags hebben we lekker bij de rivier gezeten, het weer was gewoon zo warm, dat je niets lievers wilde dan genoeg drinken, water waar je in kon duiken, muziek en een goed boek. Ik heb het boek 'Unbroken' gelezen, echt een heel goed boek en een aanrader. 's Woensdags zijn we naar een waterval geweest bij de Cascades, maar een half uurtje lopen vanaf de camping vandaan. In de drie jaar dat ik naar deze camping ben geweest (4 jaar voor mijn ouders, ik was vorig jaar niet mee), hadden we deze waterval nog niet gezien. (zie foto's). Op donderdag weer naar de rivier en kwamen de ouders van Dion langs, de dag erna zouden Tessa en Dion met hun meegaan naar Italië. 's Avonds zijn we met z'n achten uit eten geweest in Goudargues. De volgende ochtend afscheid genomen van mijn zusje en Dion, was wel even moeilijk, want moet haar weer voor een aantal maanden missen. Op zaterdag zijn we naar de Mont Ventoux geweest, ookal heb ik deze berg al een aantal keer gezien, het is altijd geweldig om naar boven te gaan. Zondag was de laatste relax dag bij de rivier. 's Maandags was het weer tijd om in te pakken en richting Avignon te gaan. Om 12.42 had ik mijn trein terug naar huis, dit keer geen vertragingen. Ik kwam rond half 9 weer in St Albans aan. Ik was dood op, maar de volgende dag ging mijn wekker gewoon weer om 6.45, zoals elke ochtend.

Ik ga proberen om morgen of het weekend weer een blog te schrijven over de afgelopen weekenden die ik heb gespendeerd met een Au-Pair in Londen.

Lots of Love from the UK,

Sanne

Reacties

Reacties

Monica

Wat een gezellig verhaal was dit en heel leuk om te lezen! Jammer, dat je weinig tijd hebt, om meer op te schrijven. Maar dat komt vast wel goed. Liefs vanuit een regenachtig Nieuwerkerk aan de IJssel xx

rose

Leuk om weer wat van je te horen, al is het al wat verouderd nieuws! Heb je het ondanks de drukte en wakker worden in de nacht, wel naar je zin?Leuk dat je contact hebt met een andere au pair ! wij zitten in Turkije op het ogenblik!
Groetjes van Hans en Rose

Papa

Leuk zeg , vakantie bij ons stekkie in de Gard.
Het is daar gewoon heerlijk.
Toch lekker San, aankomen op de camping en de tent staat er strak bij en je bed is opgemaakt.
Fijn dat je er bij was.
Liefs

Emmy

hoi Sanne, wat leuk om je verslag te lezen. Stoer hoor om alleen zo'n lange treinreis te maken. en heel fijn te lezen dat je met open armen werd ontvangen en jij je weer helemaal senang voelde om met hen samen te zijn. Zo hebben we allemaal ons groei proces in het leven, je wordt er alleen maar rijker van. Love youxxxx

Evelyn

Hoi Sanne,
Leuk om weer eens iets van je te lezen. Ik kan me goed voorstellen dat zo' n warme vakantie (letterlijk en figuurlijk) fijn was voor je. Deze hele Engelse onderneming is en blijft een ervaring waar je heel veel van leert en wat je nooit meer zal vergeten. Ik weet dit door de ervaring van Liloe .
Liefs

Oom Jan

Ik had wel het een en ander gehoord over jouw vakantie maar met plezier heb ik nu jouw eigen verhaal gelezen met al jouw leuke en fijne vakantieverhalen, Het weerzien van je ouders, zusje en broer moet geweldig zijn geweest. Je bent nu een half jaar in Engeland. Daar veel ervaringen opgedaan en daardoor gegroeid in zelfstandigheid,

tante Loes

lieve Sanne, met heel veel belangstelling je verhaal en vakantie gelezen, wat heerlijk om je ouders zus en broer weer in de je armen te kunnen sluiten. Wat hebben jullie veel gezien met elkaar en wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Op het ogenblik dat ik je schrijf zitten wij op onze boot, gewoon in de haven en niet om te varen. Oom Nico heeft weer heel wat geklust aan boord. Uiteraard moet je van hem ook de hartelijke groeten en een dikke kus hebben en natuurlijk krijg je die ook van mij met een dikke knuffel extra. Dag lieverd tot de volgende keer. Geniet van elke dag je meemaken mag.

Marion

Hi Sanne, al twee keer via de skype met jou gesproken de afgelopen week, maar het blijft toch leuk om het eea te kunnen lezen. Ik zou het best wel leuk vinden om wat vaker anekdotes te lezen van het wel en wee in het gezin. Met zulke ondeugende jongens en een pittig meisje is er vast wel het eea te vertellen. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Tot gauw weer via skype! Dikke kus en knuffel van mij. XxxMarion

Mama

Hoi SAN, nu pas tijd om je blog uitvoerig te lezen. Was zeker fijn weer zo met elkaar op de vakantie. Als de rust weer is weer gekeerd in de familie daar en nu de kinderen weer op school zitten, zul je vanzelf ook weer je draai gaan vinden. Leuk nieuwe ervaringen opdoen met nieuwe au pairs en je studie Cambridge in december afronden is ook fijn. Geniet daar maar lekker van deze ervaring, ik ben toch een beetje jaloers op je, zou dit in deze tijd ook heel leuk gevonden hebben.
We zien elkaar weer over een week of negen!
Veel liefs mama

Els

Dat Sanne. Ik zie dat je enorm geniet van je ervaringen. Wat een geweldige kans dat je dit allemaal mag meemaken. En stiekem ben ik natuurlijk jaloers dat je de hele dag Engels mag praten. Ik wed dat je zelfs in het Engels droomt.
Blijf schrijven en blijf genieten.
Liefs Els uit Muiden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active